Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos www.bamsekram.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.


Emballage og varens stand, når du sender den tilbage

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. (Vi betragter eksempelvis varen som værende uden handelsmæssig værdi, hvis diverse tags med produktinfo er fjernet fra varen)

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

Bamsekram
Erhvervsparken TEP
Østerbro 4
4295 Stenlille

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Du får naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder returformularen på vores netbutik. Du finder formularen her http://www.bamsekram.dk/fortrydelse.pdf.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

 

Ønsker du at klage over en netbutik i forbindelse med at have gjort brug af fortrydelsesretten, rettes henvendelse til:

Forbrugerklagenævnet http://www.kfst.dk/

Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

Tlf.: 41 71 50 00 (Hverdage 9-16) 

E-mail: kfst@kfst.dk

 

Hvis der er noget galt med varen (Reklamation)

Når du handler på www.bamsekram.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Varen skal sendes til:

Bamsekram
Erhvervsparken TEP
Østerbro 4
5690 Tommerup

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Brug gerne vores RMA skema her http://www.bamsekram.dk/rmaskema.pdf. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Ønsker du at klage over en netbutik i forbindelse med en reklamationssag, rettes henvendelse til:

Forbrugerklagenævnet http://www.kfst.dk/

Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

Tlf.: 41 71 50 00 (Hverdage 9-16) 

E-mail: kfst@kfst.dk

 

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)?

For at du kan indgå aftale med os på www.bamsekram.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Købte varer

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bamsekram v/Hanne Hammerbak og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Indehaveren af Bamsekram er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til www.bamsekram.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Bamsekram v/Hanne Hammerbak har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bamsekram v/Hanne Hammerbak support@bamsekram.dk.

 

Cookies

www.bamsekram.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser.

 

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på www.bamsekram.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere www.bamsekram.dk.